Een warme aanbeveling van Najib Amhali

‘Goed voor jou en goed voor de voedselbank, dus kopen die soep!’ Een warme aanbeveling van Najib Amhali, gevierd cabaretier én ambassadeur voor de voedselbank. Woensdagochtend nam hij namens de voedselbanken – symbolisch – de 300.000 kommen soep in ontvangst die bij elkaar zijn gelepeld door klanten van Albert Heijn waar Soupalicious in 700 winkels te koop is.

‘Ik vind het een heel gaaf concept’, zegt Najib, ‘waarmee de voedselbankklanten erg geholpen zijn. 1 kom voor jou is ook 1 kom voor de voedselbank. De soepen zitten vol groenten en dat kunnen ze zeker gebruiken. Geweldig dat jullie samen met jullie klanten al 1.75 miljoen kommen soep hebben gedoneerd. Ik ga de soep ook zeker eten!’

Ook Leo Wijnbelt, voorzitter van Voedselbank Nederland, is in zijn nopjes: ‘Dit is een fantastisch resultaat. Als voedselbanken verwachten we meer klanten als gevolg van toenemende energiekosten en inflatie en de stroom Oekraïense vluchtelingen. Het zou geweldig zijn wanneer ook andere retailketens het unieke concept van Soupalicious gaan omarmen.

’Albert Heijn is ‘bijzonder trots’ op deze mijlpaal, aldus category manager Philip de Stoppelaar. ‘Enerzijds omdat we aan de verkopen en herhaalaankopen zien dat onze klanten genieten van de heerlijke soepen van Soupalicious. Anderzijds en minstens net zo belangrijk omdat we de voedselbank op deze manier kunnen ondersteunen met heerlijke gezonde en verse soepen die geproduceerd zijn uit reststromen van onze productieketen. Zo maken wij samen positieve impact op mens en milieu wat volledig aansluit op onze missie Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’Iedereen blij, wij blij. We peddelen naar het volgende soepmoment. Tip van ons: geniet van de zon.